updates:
Terima Kasih, Datang Lagi :)

Tuesday, December 8, 2009

Apalah nasib 2



Post aku kali ini merupakan sambungan ( nasib tidak baik aku ) kepada post yang sebelumnya. Kejadian yang ingin aku kongsikan ini juga berlaku sehari selepas kejadian yang diceritakan sebelum ini. Dalam keadaan yang serba salah, aku ingin kongsikan pengalaman aku agar kita sama - sama dapat mengambil ikhtibar darinya.


Selepas kejadian kejar - mengejar yang berlaku berhampiran rumah sewa aku, aku segera membawa diri pulang ke rumah ( mak bapak aku ). Harapan aku adalah keadaan akan menjadi lebih baik jika aku tinggal bersama keluarga. Pada sebelah malamnya, aku bersama 2 orang rakan ingin keluar melepak di kedai makan berdekatan rumah aku. Pada malam itu cermin kereta agak berkabus kerana hari hujan, ditambah pula dengan driver ( rakan aku ) yang rabun menyebabkan pemanduan jadi tidak begitu baik.

Sedang aku rancak bersembang dengan rakan, tiba - tiba kedengaran bunyi yang agak kuat dibahagian hadapan kereta. Kami yang agak cemas segera memerhatikan apa telah dilanggar tadi. Apa yang aku nampak ketika itu adalah sekujur tubuh manusia yang tertiarap di atas jalan raya. Kami segera pergi ke arah lelaki itu untuk menghulurkan bantuan. Aku lihat lelaki yang tertiarap itu mengalami pendarahan di bahagian kepala. Dia tidak dapat berbuat apa - apa melainkan meraung kesakitan. Darah yang mengalir juga sangat pekat. Atas bantuan orang ramai, lelaki itu telah dihantar ke hospital berdekatan.

Selepas kejadian itu, aku menjadi lebih berhati - hati. Lelaki itu ( seorang pakcik ) dikhabarkan semakin baik. Harapan aku, kalian dapat mengambil ikhtibar dari apa yang telah aku alami.


(p/s : aku agak trauma dengan apa yang telah aku lalui )

Komen anda adalah penghargaan untuk Penulis

3 comments:

  1. ya tuhan...semoga pakcik cepat sembuh, dan kamu pun sembuh dari trauma...

    ReplyDelete
  2. kalau aku pn...ak akan trauma..
    huhuhu...

    ReplyDelete
  3. to 'AQILAH : terima kasih atas nsihat... harap2 smuenye cepat baik

    to [z@ck] : itu la pasal.. beringat2 lah sblm kena...

    ReplyDelete

 
Penulis Cyber - Hakcipta Terpelihara 2012